forkredit.com | | vivaspb.com | finntalk.com

FOX TV'nin yaptığı asla gaf falan değil!

Aktif .

salih-tunaSalih Tuna, Fox Ana Haber sunucusu Fatih Portakal'ın Aleviler hakkında 'Gayrimüslim' tabirini kullanmasının gaf olmadığını ve bilinçli olarak söylendiğini yazdı. 

TGRT'nin Enver Ören tarafından Murdoch'a satılmasını da değerlendiren Salih Tuna, bunun büyük bir hata olduğunu savundu. 

Tuna'nın Yeni Şafak'ta yayınlanan yazısından ilgili bölümler şöyle... 

TGRT'nin 'İsrail terör devleti'nin azgın bir destekçisine satılmasını hiçbir zaman içime sindiremedim.

Rahmetli Enver Ören'i ekonomik sıkıntıların buna icbar ettiğinden emin olsam da isyan ettim.

Unutulacak bir satış değildi bu!

Dualarla, infaklarla, gelinlik genç kızların bilezik paralarıyla kurulan ve birçok dizi filmiyle binlerce kişinin hidayetine vesile olan televizyon kanalı Murdoch'a satılmıştı.

O Murdoch ki, Sabra-Şatilla kasabı Ariel Şaron'la işbirliği içinde İsrail'de yeni Yahudi yerleşim merkezlerinin kurulması için emek veren, yardım eden ırkçının önde gideniydi.

Yani...

Uyguladığı korkunç ambargoyla Gazze'yi adeta toplama kampına dönüştüren, Filistinlileri bebeklerine varıncaya kadar acımasızca katleden 'İsrail terör devletinin' azgın ve aşırı destekçisiydi.

Anadolu'da açık ara en çok izlenen TGRT'nin işte bu kafaya satılmasına kahrolmuş, üzüntüden günlerce uyuyamamıştım.

Umutlarımız satılmıştı sanki.

Her daim hayırla, rahmetle, minnetle andığım Enver abi de muhakkak benden bin kat daha fazla üzülmüştü.

Dedim ya, korkunç bir ekonomik kıstırılmışlık içinde naçar kalmıştı.

Çok şükür şu sıralar bir umudum var:

Mücahit Ören ufku, vizyonu ve özellikle de rahmetli babasından, dedesinden devraldığı beşeri sermayeyle nasıl ki Türkiye gazetesinin küllerinden doğmasını sağladı, dönemin TGRT'sinden bile çok daha etkin bir televizyon kanalı kurmayı neden başarmasın!

Manevi iklimin alabildiğine yansıtıldığı dizilerin yer aldığı bir kanal, kim ne derse desin hâlâ ihtiyaç.

TGRT'nin bıraktığı boşluğu kimse dolduramadı çünkü.

Yanılıyor muyum sevgili dostlarım İsmail Güneş, Nazif Tunç, Cem Akyoldaş, Metin Çamurcu, Mehmet Uyar, siz söyleyin?!

Ayrıca, TGRT yetenekli gençlere imkan sunan bir mektep mesabesindeydi. 'Kuzey Güney'in yönetmeni Hilal Saral dahil birçok yönetmen ve senarist arkadaşımızın yetişmesine vesile olmuştu.

Ne ki, mahut satışa isyan etmemin temel nedeni, Murdoch'un mensubu olduğu malum networktu.

O vakitler ülkeye yabancı sermaye girsin de ne olursa olun düşüncesiyle 'ne var yani bir kanal satılmışsa' diyen 'muhafazakarlar' az değildi.

Bunlara laf anlatamayınca, 'kritik zamanlarda görürsünüz' diyerek kestirip atardım.

Dediğim gibi de oldu.

Satın aldığı TGRT'nin lisansıyla yayın yapan Murdoch'un FOX'u ilk kritik eşikte gerçek çehresini gösterdi.

Gezi olaylarında ve sonrasında ODA TV veya Halk TV veya Sözcü gibi bam güm değil, 'tuğyanı' son derece ustalıkla ve sinsice zerk etti.

Sayın Başbakan'ın demokratikleşme paketi dengelerini bozmuş olacak ki, dünkü haberlerinde o ustalıktan eser yoktu.

Alevileri (yayımladıkları VTR marifetiyle de) açık seçik bir şekilde gayrimüslim statüsünde gösterdiler.

Bunu da sureti haktan görünme gayreti içinde, 'demokratikleşme paketinde cemevlerine neden statü verilmedi' diyerek dile getirdiler.

Siz kimsiniz, hangi dini statü hesabına Alevileri gayrimüslim göstermeye çalışıyorsunuz?

Hayır, FOX TV'nin yaptığı asla gaf falan değildir. Gaf olan, vaktiyle Güner Ümit'in yaptığı gibi münasebetsizliklerdir.

Bu olsa olsa korkunç bir planın sehven deşifresinden ibarettir.

Yazının tamamını okumak için tıklayın...

DKM ARŞİVİ