forkredit.com | | vivaspb.com | finntalk.com

RTÜK üyesi Öztürk'ten TRT'yle ilgili iddialara cevap...

Aktif .

nurullahozturkTRT'nin yayınlarında cumhurbaşkanı adaylarına eşit süre tanımadığı iddialarına RTÜK üyesi Nurullah Öztürk'ten cevap geldi... 

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Üyesi Nurullah Öztürk, Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumunun (TRT) cumhurbaşkanı adaylarıyla ilgili yayınlarına yönelik, "Eğer iddia edildiği gibi, TRT'deki adaylara ilişkin süre farkından dolayı bir müeyyide uygulanacaksa, Halk TV ve Samanyolu Haber ve benzeri kuruluşların da Başbakan'ın adaylığına bir saate yakın, diğer adaylara ise birkaç dakika yer verdikleri için müeyyideye tabi tutulması gerekir ki benim oyum önceki gibi ihlal olmadığı yönünde olacaktır" ifadelerini kullandı.

Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bazı basın yayın organlarında yer alan haberlerde, TRT'nin yayınlarında cumhurbaşkanı adaylarına eşit süre tanımadığı iddialarının bulunduğunu, bunların gerçeği yansıtmadığını belirtti.

Haberlerde, aynı zamanda, iktidar kontenjanı üyelerinin, ihlal olmadığı yönünde kullandıkları oydan dolayı çok ciddi ve haksız ithamlara konu edildiğini de belirten Öztürk, bu yönde oy kullanan bir üye olarak bu ithamları şiddetle reddettiğini söyledi. 

Öztürk, söz konusu haberlerde, "Üst Kurulun iktidar kontenjanından seçilen üyelerinin, TRT yayınlarıyla ilgili bir uzman raporunu oylayıp, cumhurbaşkanı adaylarından Recep Tayyip Erdoğan'a 500 dakika, Ekmeleddin İhsanoğlu ve Selahattin Demirtaş'a sıfır dakika süre ayrılmasına rağmen, TRT'nin yayın ihlali yapmadığı yönünde karar aldıkları"nın iddia edildiğini dile getirdi.

"Mutlak eşitlik mümkün değil"

Üst Kurulun muhalefet kontenjanından seçilen üyelerine dayandırılan bu bilgilerin tamamen gerçek dışı olduğunu dile getiren Nurullah Öztürk, şöyle devam etti:

"Üst Kurulun haberlere konu olan toplantısında sadece TRT Haber'le ilgili bir karar alınmıştır. Bu karara konu olan uzman raporu muhalefet kontenjanından seçilen üyelerin verdikleri bir dilekçe üzerine hazırlanmıştır ve gündem dışı olarak görüşülmüştür. Adaylık açıklamalarıyla ve adayların seçim faaliyetlerine ilişkin canlı yayınlarla ilgili sürelerin ayrı ayrı belirlendiği raporda, Sayın Başbakan için 500, diğer adaylar için sıfır dakika süre ayrıldığına ilişkin hiçbir tespit yer almamaktadır. Üst Kurulca oylanarak yayın ihlali olmadığı kararına varılan TRT Haber kanalında, Sayın Başbakanın adaylık açıklamasına 1 saat 48 dakika 40 saniye süreyle canlı olarak yer verilmiştir.

Sayın İhsanoğlu'nun herhangi bir adaylık tanıtım toplantısı olmayıp, partilerin temsilcilerinin Sayın İhsanoğlu'nun adaylığı için başvurusuna ilişkin TBMM Başkanı ile birlikte görüntülere ve akabinde yine parti temsilcilerinin toplam 8 dakika süren adaylık açıklamasına 2 dakika 38 saniye, Sayın Demirtaş'ın da toplam 13 dakika süren adaylık açıklamasına ise 8 dakika süreyle canlı olarak yer verilmiştir. Ayrıca, Sayın Başbakanın değişik tarihlerdeki seçim faaliyetlerine 18 dakika, Sayın İhsanoğlu'nun ise 13 dakika süreyle haber olarak yer verilmiştir."

"Kamuoyu yanlış bilgilendiriliyor"

Nurullah Öztürk, Yüksek Seçim Kurulunun (YSK) önceki dönemlerde de yerel ve genel seçimlere yönelik benzer ilke kararları aldığını ve salt süreye bakılarak tarafsızlığın ölçülmemesi gerektiğine karar verdiğini anımsatarak, şunları kaydetti:

"Kaldı ki, bir örnek olarak aynı dönemde Halk TV Sayın Başbakanın adaylık açıklamasına 1 saat 41 dakika 4 saniye yer verirken, Sayın İhsanoğlu'na 1 dakika 35 saniye ve Sayın Demirtaş'a 11 dakika 10 saniye yer vermiştir. Bir başka örnek, Samanyolu Haber de yine Sayın Erdoğan'ın adaylık açıklamasına 49 dakika 5 saniye, Sayın İhsanoğlu ve Sayın Demirtaş'a 13'er dakika yer vermiştir. Bu kuruluşların genel yayın çizgilerine bakıldığında, bu sürenin haber değeri çerçevesinde belirlendiği açıktır. 

Kısaca medyada yer alan TRT'de, cumhurbaşkanı adaylarına ilişkin süre bilgileri ile Üst Kurul'da görüşülen ve benim de ihlal olmadığı yönünde oy kullandığım ve oy çokluğuyla ihlal görülmeyip YSK'ya gönderilen raporun hiçbir ilişkisi bulunmamaktadır. Bu konuda kamuoyunun yanlış yönlendirilmesi söz konusudur. Seçim dönemi yayınlarının denetimi ve müeyyidesi YSK'ya aittir. Üst Kurul ve uzmanlar bu dönemde azami gayret göstermektedirler."

Kamuoyunun yanlış bilgilendirildiğini belirten RTÜK Üyesi Nurullah Öztürk, "Eğer iddia edildiği gibi, TRT'deki adaylara ilişkin süre farkından dolayı bir müeyyide uygulanacaksa, yukarıda bahsedilen Halk TV ve Samanyolu Haber ve benzeri kuruluşların da Başbakan'ın adaylığına bir saate yakın, diğer adaylara ise birkaç dakika yer verdikleri için müeyyideye tabi tutulması gerekir ki benim oyum önceki gibi ihlal olmadığı yönünde olacaktır" değerlendirmesinde bulundu.

DKM ARŞİVİ

Loading