forkredit.com | | vivaspb.com | finntalk.com

MURDOCH İNGİLTERE'DE İYİCE KÖŞEYE SIKIŞTI

Aktif .

ETİKETLER:Rupert Murdoch

murdochMedya devi News Corporation'ın varlığını bu ülkede daha da genişletmek isteyen Rupert Murdoch'ı köşeye sıkıştırmış görünüyor.

 

Haftasonu yayın hayatına son veren gazetenin yıllar boyunca kraliyet ailesi üyelerinden siyasetçilere, savaşta ölen askerlerden cinayet kurbanlarının yakınlarına kadar en az dört bin kişinin telefonlarını dinlediği tahmin ediliyor.

Skandalın patlak vermesi üzerine Murdoch, dokuz milyar sterlinlik BSkyB satışına ilişkin gelişmeleri yakından takip etmek ve şirketindeki krize müdahale etmek üzere dün gizlice Londra'ya geldi.

Murdoch, ilerleyen saatlerde telekulak skandalının odağındaki isim, Rebekah Brooks'la göründü ve önceliğinin ne olduğu sorulduğunda, "işte bu kişi" yanıtını verdi.

Brooks, halihazırda gazetenin bağlı olduğu News International'ın genel müdürü. News International da Murdoch'ın sahibi olduğu News Corporation grubuna bağlı.

2000 ile 2003 yılları arasında gazetenin genel yayın yönetmenliğini yaptığı sırada telefon dinleme olaylarından haberi olmadığını söyleyen Rebekah Brooks'un, tanık sıfatıyla polis tarafından sorgulanması gündemde.

BBC'nin edindiği bilgiye göre News International grubu, 2007 yılında polise bilgi karşılığı rüşvet ödendiğini gösteren elektronik postalar buldu.
Ancak adli suç teşkil ettiği söylenen bu kanıtlar, 2011 yılı Haziran ayına kadar Londra Emniyeti'ne teslim edilmedi.
BBC ekonomi editörü Robert Peston'ın edindiği bilgiye göre e-postalar, 2003 - 2007 yılları arasında News of the World'un genel yayın yönetmeni olan Andy Coulson'un bazı haberlerde yardımcı olmaları karşılığı polise ödeme yapılmasına onay verdiğini gösteriyor.

Aynı e-postalar telefon dinleme faaliyetinin münferit bir eylem olmadığını da ortaya koyuyor.
News of the World, bunun tek bir muhabirin işi olduğunu iddia etmişti.
Şirket şimdi polisle tam bir işbirliği içinde olduklarını söylüyor.

İNGİLİZ MEDYASININ BİR NUMARALI KONUSU

İngiltere'yi günlerdir meşgul eden telekulak skandalı, her gün manşetlere düşen yeni iddialara bakılacak olursa, kolay kolay dineceğe benzemiyor.

Independent'ın manşetinden verecek olursak, Rupert Murdoch'un sahibi olduğu medya grubunun çatısı altında gizlice cep telefonlarını dinlemekle suçlanan iki gazete daha var.

Hem skandala adı karışan gazetelerin sayısı artarken, telefonu dinlenerek ya da bilgisayar sistemindeki şahsi bilgileri gizlice kurcalanarak özel hayatına müdahale edildiğini söyleyenlerin sayısı, ve konumu da, gün be gün büyüyor, önem kazanıyor.

Gazetelerin ön sayfaları, eski İşçi Partili Başbakan Gordon Brown'un, Avustralya asıllı medya patronu Rupert Murdoch'a bağlı The Sun ve Sunday Times gazetelerine yönelttiği suçlamaya geniş yer ayırıyor.

Independent, eski başbakanın hasta çocuğuna ait sağlık raporlarının Sun gazetesi, banka bilgilerinin ise Sunday Times tarafından hedef alındığı iddiasını iri puntolarla bildiriyor.


BBC Türkçe

DKM ARŞİVİ